Niinpä niin. Pitäähän tästäkin ajankohtaisesta aiheesta blogata, kun lehtiinkin pyydetään jo allekirjoittaneen asiantuntijakommentteja. Nämä ovatkin ensimmäiset eduskuntavaalit Suomessa, joissa sosiaalinen media on jo sen verran tolpillaan, että sähköisiä työkaluja kampanjointiin löytyy käytännössä katsoen joka lähtöön: On Twitteriä pikaisten kuulumisten kirjoittamiseen, Facebookia kannanottoihin, blogia mielipidekirjoituksiin, YouTubea mainoksiin ja videotervehdyksiin. Flickr’iä tunnutaan käyttävän silloin, kun halutaan antaa puolueesta rento ja kansan parissa viihtyvä kuva. Äkkiseltään eri puolueiden käyttämien somekanavien määrää katsottuna Keskusta vaikuttaa ottaneen sosiaalisen median parhaiten haltuun. Onpa heillä jopa Spotifyssä soittolista (joskin toistaiseksi vielä tyhjä).
Vaikuttaako sosiaalinen media vaalien lopputulokseen?